Досвід – це вміння, які формуються в діяльності, це похідна від знань і практики.
Педагогічний досвід – це сукупність знань, умінь і навичок, здобутих педагогом у процесі педагогічної діяльності. Педагогічний досвід накопичується у конкретній діяльності педагога під впливом специфіки навчального закладу, стилю діяльності педколективу, особистісних якостей, він формується на основі педагогічних знань, є критерієм істинності науково-методичних рекомендацій, засобом перенесення теоретичних положень у практику. Масовий педагогічний досвід відбиває те, що є в повсякденній практиці.
Передовий педагогічний досвід — це висока майстерність педагога і високі педагогічні результати. Передовий педагогічний досвід — це оригінальний за змістом, логікою, методами і прийомами зразок педагогічної діяльності, що дає кращі результати порівняно з масовою практикою; це рубіж, на який потрібно вивести масову практику. У ньому творчо відбиваються досягнення, висновки і рекомендації педагогічної науки, реалізуються виявлені закономірності, синтезуючись з особистим досвідом педагога. Передовий досвід, пов’язаний з науковими рекомендаціями, дає високий педагогічний ефект, викликає інтерес у громадськості, впливає на масову практику.
посилання на сайт НМЦ ПТО м. Полтави (досвід педпрацівників)
“Методика створення персонального сайту викладача як важливий фактор ефективного освітнього процесу”
“Формування професійної компетентності та культури здобувачів освіти ПТНЗ”