Важливою формою методичної роботи щодо втілення в практику передового педагогічного досвіду є педагогічні читання. Це своєрідна форма підбиття підсумків роботи колективу ліцею, окремих педагогів над актуальними проблемами, виявлення й узагальнення кращого практичного досвіду.
Досвід – це вміння, які формуються в діяльності, це похідна від знань і практики.
Педагогічний досвід – це сукупність знань, умінь і навичок, здобутих педагогом у процесі педагогічної діяльності. Педагогічний досвід накопичується у конкретній діяльності педагога під впливом специфіки навчального закладу, стилю діяльності педколективу, особистісних якостей, він формується на основі педагогічних знань, є критерієм істинності науково-методичних рекомендацій, засобом перенесення теоретичних положень у практику. Масовий педагогічний досвід відбиває те, що є в повсякденній практиці.
Передовий педагогічний досвід — це висока майстерність педагога і високі педагогічні результати. Передовий педагогічний досвід — це оригінальний за змістом, логікою, методами і прийомами зразок педагогічної діяльності, що дає кращі результати порівняно з масовою практикою; це рубіж, на який потрібно вивести масову практику. У ньому творчо відбиваються досягнення, висновки і рекомендації педагогічної науки, реалізуються виявлені закономірності, синтезуючись з особистим досвідом педагога. Передовий досвід, пов’язаний з науковими рекомендаціями, дає високий педагогічний ефект, викликає інтерес у громадськості, впливає на масову практику.
Положення про передовий педагогічний досвід
ВІРТУАЛЬНА ВИСТАВКА передового педагогічного досвіду педагогічних працівників ЗП(ПТ)О Полтавської області
посилання на сайт НМЦ ПТО м. Полтави (досвід педпрацівників)
Обласна скринька ППД 2019, 2020 (ДИВ. ВПУ 7, картотека ППД у пед. досвід)
Мета проведення методичного тижня:
- підвищення фахової майстерності педагогічних працівників;
- обмін досвідом роботи;
- поширення перспективного педагогічного досвіду;
- формування та/або розвиток медіаграмотності та цифрової компетентності тощо;
Завдання:
- створення в навчальному закладі єдиного методичного простору з єдиною педагогічною позицією;
- вдосконалення професійної майстерності педагогів через безпосередню участь в організації і проведенні заходів;
- формування творчого педагогічного середовища;
- поповнення педагогів знаннями про інноваційні технології, форми і методи активізації роботи з учнями;
- виявлення, узагальнення та ефективне впровадження передового педагогічного досвіду;
- забезпечення індивідуального підходу при виборі форм і методів узагальнення, презентації і розповсюдження власного передового досвіду;
- створення умов і формування навичок самоосвіти тощо.